Jeżeli zastanawiasz się nad przyłączeniem do sieci franczyzowej, powinieneś dobrze przygotować się do pierwszej rozmowy z franczyzodawcą. Proces rekrutacji w tym przypadku prowadzony jest dwubiegunowo. Wybiera nie tylko franczyzodawca, ale również franczyzobiorca. Każdy potencjalny inwestor powinien zdecydować się na zapoznanie z ofertą co najmniej kilku marek franczyzowych. Dzięki temu będzie mógł porównać proponowane warunki współpracy i wybrać te najbardziej korzystne.
- Kto jest właścicielem znaku towarowego? Czy znak jest zarejestrowany w urzędzie patentowym?
- Czy franczyzodawca zgodzi się na negocjacje dotyczące warunków umowy franczyzowej?
- Jakie są plany rozwojowe sieci?
- Jakie jest zainteresowanie przyłączeniem się do sieci kolejnych franczyzobiorców (liczba i lokalizacja)?
- Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?
- Jaki jest całkowity koszt inwestycji?
- opłaty franczyzowe,
- wyposażenie,
- marketing i reklama na start,
- bieżące koszty reklamy i promocji,
- wartość zatowarowania.
- Ile osób może uczestniczyć w szkoleniu początkowym? Jakie są koszty dodatkowych osób/pracowników, które wzięłyby udział w tym szkoleniu?
- Kto prowadzi szkolenia? Jakie są kwalifikacje i doświadczenie zawodowe szkoleniowców?
- Jakie bieżące usługi świadczy franczyzodawca na rzecz franczyzobiorcy? Jaki jest ich koszt?
- Czy franczyzobiorca jest zobowiązany do zakupu produktów tylko od franczyzodawcy?
- W jaki sposób franczyzodawca zarabia na współpracy z franczyzobiorcą?
- Czy franczyzodawca zarabia również na marży sprzedawanych produktów?
- Jak długo trwa realizacja dostawy?
- Czy przewidywane jest wprowadzanie nowych produktów do oferty? Jeśli tak, kiedy?
- Czy są jakieś restrykcje dotyczące dystrybucji produktów, sprzedaży hurtowej itp.?
- Jakie są procedury i oprogramowanie pozwalające na zarządzanie zapasami?
- Jak często należy składać zamówienia? Czy jest określona minimalna wartość zamówienia?
- Jakie są procedury kontroli jakości w ramach sieci?
- Czy franczyzodawca przeprowadza badania marketingowe rynku? Jeśli tak, jakie?
- Jakie są rezultaty tych badań i dalsza strategia marketingowa?
- Jaki jest planowany budżet marketingowy na start w celu wsparcia franczyzobiorcy lokalnie?
- Jaki jest przewidziany bieżący budżet marketingowy – krajowy i lokalny?
- Jakie narzędzia i programy marketingowe rekomenduje franczyzodawca na rynku lokalnym?
- W jaki sposób franczyzodawcy pozyskują klientów?
- W jaki sposób zarządzana jest sieć franczyzowa? Kto jest odpowiedzialny za sprawy administracyjne? Jak często franczyzodawca składa wizyty franczyzobiorcy? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?
#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz