10 powodów dlaczego warto otworzyć sklep na licencji franczyzowej – głosem franczyzodawców

Powrót: Strona główna / Artykuły

Idea franczyzy umożliwia indywidualnym przedsiębiorcom prowadzenie działalności gospodarczej na rynkach lokalnych przy wykorzystaniu efektu skali uzyskanego przez globalne zarządzanie siecią franczyzową, zgodnie z zasadą: 

Myślimy globalnie - działamy lokalnie

Oto dlaczego warto przystąpić do sieci franczyzowej zapytaliśmy samych franczyzodawców. Poniżej przedstawiamy 10 najczęściej wymienianych powodów, dlaczego franczyza jest lepszym rozwiązaniem niż działalność indywidualna, a także potwierdzające te tezy wypowiedzi samych franczyzodawców.

  • Franczyza to autorski, skuteczny i sprawdzony pomysł na biznes.
  • Licencja franczyzowa daje prawo do posługiwania się rozpoznawalnym znakiem towarowym.
  • Dostęp do oprogramowania i sprawdzonych systemów IT.
  • Szkolenia.
  • Globalny marketing, polityka promocji i wyprzedaży.
  • Wsparcie menadżerów regionalnych.
  • Asortyment (w przypadku gastronomii menu rozpoznawalne przez klientów).
  • Zapewnienie płynnych dostaw i sprawdzonych kanałów dystrybucyjnych.
  • Wymiana kolekcji po sezonie (w przypadku gastronomii wprowadzanie nowości do menu).
  • Z góry wynegocjowane ceny zakupu lub możliwość dodatkowych rabatów na zakupy, wynikające z wolumenu zakupów wszystkich franczyzobiorców w ramach sieci franczyzowej.

A tak o zaletach systemów franczyzowych mówią franczyzodawcy:

W mojej ocenie głównym atutem franczyzy w branży odzieżowej jest fakt iż licencjodawca dostarcza towar dla sklepu agencyjnego czyli gwarantuje ciągłość dostaw kolekcji. 

Dodatkowymi atutami jest silna marka, globalny marketing, polityka promocji i wyprzedaży oraz wsparcie Franczyzodawcy w wprowadzeniu w biznes. Osoba bez doświadczenia z dnia na dzień staje się posiadaczem biznesu, który dostarcza klientom pełną kolekcje z płynnymi dostawami a po sezonie jest ona wymieniona. 

KANZ - Agnieszka Falińska, specjalista ds rozwoju sieci marki KANZ


Największym atutem dla Franczyzobiorców sieci GoDan jest wprowadzenie przez Franczyzodawce w świat tworzenia dekoracji balonowych. Jest to umiejętność która nabywana jest na kilku szkoleniach oraz cały czas doskonalona. Dodatkowo Franczyzodawca wspiera Partnera w doborze asortymentu z możliwością jego wymiany w razie potrzeb. Partner może liczyć na zlecenia dekoracji oraz posługiwanie się znakiem, który jest na rynku od ponad 25 lat. Osobie rozpoczynającej biznes balonowy jest dużo łatwiej funkcjonować należąc do grupy, która się wspiera niż w pojedynkę. 

GoDan - Agnieszka Falińska, specjalista ds rozwoju franczyzy marki GoDan


W ramach współpracy z Mydlarnią u Franciszka Franczyzobiorca otrzymuje autorski, kompletny, skuteczny i sprawdzony(!) pomysł na biznes, poparty kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu kilkudziesięciu własnych placówek. Otrzymuje sprawdzony produkt najwyższej jakości (kosmetyki naturalne marki L'Orient), który wygodnie zamawia do swojej placówki korzystając z systemu B2B. Franczyzobiorca otrzymuje pełne wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności, w tym pomoc grafików, zespołu kreatywnego, szkoleniowców i menadżerów regionalnych. Współpraca na zasadach franczyzy minimalizuje stres związany w zakładaniem biznesu i gwarantuje wiele gotowych, przetestowanych rozwiązań.

Mydlarnia u Franciszka - Ewelina Kyzioł, właściciel sieci franczyzowej


Klient, chcąc ulokować swoje pieniądze, potrzebuje oferty, która da mu poczucie stabilności, a zarazem wyróżni się na rynku. (…)

Firma Wojtex nieustannie ewoluuje. Cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, nie boimy się żadnych wyzwań. Na bieżąco obserwujemy rynek i staramy się znaleźć w nim luki, które można wypełnić i to z sukcesem dla nas oraz dla przyszłych franczyzobiorców.

Wojtex (Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, Western Chicken, Western Tortilla, Tairoll, CoffeeLoffee, Toy Planet, Zippedshoes) - Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex


 



 


 

 

Kalendarium

Pomysły na sprawdzony biznes.

Facebook