Pomysł na własny biznes modowy - franczyza Quiosque

Powrót: Strona główna / Artykuły

Fashion Business to jedna z bardziej dochodowych branży. Należy zauważyć, że ten sektor charakteryzuje się dużą dynamiką rozwoju. Jest jednocześnie bardzo wymagający ze względu na ogromną konkurencję. O tym jak odnieść sukces na rynku modowym rozmawiałam z Panią Agnieszką Krzywańską - Dyrektorem Zarządu PBH SA.

Quiosque rozwija się na rynku już od wielu lat, dlatego na początku chciałabym zapytać o historię marki Quiosque, kiedy powstała oraz kto był jej pomysłodawcą?

Powstanie firmy to początek lat 90-tych, kiedy to Pan Francois Gros, obywatel francuski mieszkający od dłuższego czasu w Portugalii, nawiązał współpracę z businessmanem z Bydgoszczy . Wspólna znajomość zaowocowała powstaniem marki Quiosque. Początkowo Quiosque miał na celu umożliwić Panu Francois sprzedaż nadwyżek produkcyjnych, jakie powstawały w jego fabryce dzianin w Portugalii. Bardzo szybko okazało się, że potencjał polskiego rynku przewyższył oczekiwania obu Panów. Było to imperatywem do stworzenia marki Quiosque. Pierwszy sklep Quiosque otworzony był w 1992 roku w Bydgoszczy na ul. Długiej, kolejny w Łodzi na ul. Piotrkowskiej.

Mimo ogromnej konkurencji na rynku modowym Quiosque to rozpoznawalna marka o silnej pozycji. Jak udało się Państwu osiągnąć taki sukces?

Siła Quiosque tkwi w tym, że słuchamy naszych klientek. Nie narzucamy im tego, co mają nosić. Proponujemy krótkie serie, analizujemy ich wyniki i dajemy klientkom to, co im się naprawdę podoba.

Kiedy podjęliście Państwo decyzję o ekspansji przez budowanie sieci franczyzowej?

Pierwsze sklepy franczyzowe pojawiły się w naszej sieci już w 2003 roku. Oczywiście zasady współpracy ewaluowały na przestrzeni tych lat, ale z czego jesteśmy dumni to fakt, że wśród naszych Partnerów cały czas obecni są Ci, którzy otwierali z nami pierwsze sklepy franczyzowe.

Jakie są dalsze plany rozwojowe sieci Quiosque?

Obecnie Quiosque to sieć licząca 128 sklepów. Szacujemy, że potencjał dla naszej marki to ok. 160 salonów w Polsce. W tym roku planujemy otwarcie co najmniej 15 sklepów, z czego połowę mają stanowić salony franczyzowe.

Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom?

Aby zostać franczyzobiorcą, należy posiadać lokal nie mniejszy niż 100 m2 i nie większy niż 130 m2, w mieście powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Stawiamy wymagania, ale także udzielamy pomocy. Już na starcie partner może liczyć na wsparcie centrali firmy: pomoc dotyczy wielu obszarów i można ją uzyskać na każdym etapie inwestycji. Począwszy od wsparcia w doborze lokalizacji sklepu, negocjacjach z centrum handlowym - jeśli zaistnieje taka konieczność - przez realizację projektu architektonicznego, pozyskanie zezwoleń budowlanych. Każdy franczyzobiorca może też liczyć na organizowane centralnie promocje, o których informacje są regularnie umieszczane w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Oprócz wspomnianych wcześniej udogodnień każdy franczyzobiorca może także liczyć na stałe zabezpieczenie oferty towarowej sklepu, bieżącą analizę sprzedaży oraz działania wspierające sprzedaż.

Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?

O atrakcyjności oferty franczyzowej Quiosque najlepiej świadczą dane dotyczące współpracy z partnerami. W 2015 roku z naszej franczyzy zrezygnowało tylko dwóch przedsiębiorców, gdzie jeden z nich zrezygnował ze względu na wyprowadzkę z kraju. W ciągu ostatniego roku przybyło nam 10 nowych sklepów franczyzowych i w roku bieżącym mamy podobne plany. Poza nowymi przedsiębiorcami przybywa nam franczyzobiorców, którzy poszerzają stale liczbę lokalizacji i wciąż chcą z nami się rozwijać.

Kalendarium

Pomysły na sprawdzony biznes.

Facebook